Maksuton lapsiparkkitoiminta jatkuu uusissa tiloissa

3.2.2021

Lapsiparkki avaa ovensa lauantaina 6.2. uusissa tiloissa Kajaanin seurakuntakeskuksella, osoitteessa Linnankatu 12. Kevään toiminta jatkuu huhtikuun 24. päivään saakka. Parkki on avoinna lauantaisin klo 10–14, pois lukien 6.3., 13.3. sekä 3.4, jolloin Lapsiparkki on suljettu.

Lapsiparkissa on aina paikalla MLL:n tai 4H:n koulutettu hoitaja, mukana on myös KAO:n kasvatus- ja ohjausalan opiskelijoita.

Parkissa voi olla maksimissaan 10 lasta, riippuen lasten ikäjakaumasta. Parkki on tarkoitettu 2–8-vuotiaille lapsille ja lapset voivat olla parkissa 2 h/päivä. Lapsiparkissa ei ole mahdollisuutta ruokailuun tai päiväuniin. Lapsiparkki on perheille maksuton.

Lapselle voi varata paikan lapsiparkista ennakkoon MLL:n Kainuun piirin lastenhoitovälityksen numerosta 044 313 1905, joka palvelee arkisin klo 9–12. Perheet voivat tulla myös lauantaisin suoraan Lapsiparkkiin katsomaan onko siellä tilaa. Lapsiparkissa lapset saavat viettää aikaa yhdessä leikkien ja pelaten. Lapsiparkki tarjoaa myös mahdollisuuksien mukaan vaihtuvaa ohjelmaa, kuten askartelua ja yhteisleikkejä.

Lapsiparkkia järjestävät yhteistyössä MLL:n Kainuun piiri, Kajaanin 4H – yhdistys, Kainuun ammattiopisto sekä Kajaanin seurakunta.

Otamme vallitsevan koronatilanteen huomioon Lapsiparkin toiminnassa. Lapsiparkkiin voi osallistua vain täysin terveenä. Jokainen pesee kädet parkkiin tullessa ja sieltä lähtiessä ja tarjolla on myös käsidesiä. Hoitajat käyttävät kasvomaskeja ja aikuisten kesken noudatetaan turvavälejä. Perheiltä pyydetään yhteystiedot, jotka luovutetaan tarvittaessa viranomaisille korona-altistumisen sattuessa. MLL säilyttää yhteystietoja kolme viikkoa, minkä jälkeen tiedot tuhotaan.

Näillä toimilla pyrimme turvaamaan kaikille turvallisen Lapsiparkkivierailun, tervetuloa!