Saa Hyppiä! -kiertue valtaa kaikki Kainuun kunnat

22.5.2023

Maakunnallinen Saa hyppiä! -perheliikuntakiertue järjestetään jälleen touko-kesäkuussa. Tänä vuonna kiertueen vauhdittajana toimii liikunnan aluejärjestöjen Jekku-jänö-hahmo, joka tuo tapahtumiin monenlaista tekemistä perheille. Avoimeen perheliikuntatapahtumaan voivat osallistua myös erityisryhmiin kuuluvat lapset ja nuoret, joilla on jokin toimintarajoite.

Kaikki Kainuun kunnat käsittävä ulkoliikuntatapahtumakiertue järjestetään seuraavasti:
Tiistaina 23.5.2023: Kuhmo/Urheilukeskus (os. Martinpolku 4, Kuhmo)
Keskiviikkona 24.5.2023: Kajaani/Kätönlahden koulun piha-alue (os. Kätönkuja 7, Kajaani)
Torstaina 25.5.2023: Puolanka/Puolankajärven koulun piha-alue (os. Koulukatu 2, Puolanka)
Lauantaina 27.5.2023: Ristijärvi/Keskuskoulun piha-alue (os. Aholantie 28, Ristijärvi)
Maanantaina 5.6.2023: Sotkamo/Salmelan koulun piha-alue (os. Salmelantie 2, Sotkamo)
Tiistaina 6.6.2023: Paltamo/Monitoimikeskuksen piha-alue (os. Lampitie 2, Paltamo)
Keskiviikkona 7.6.2023: Suomussalmi/Ruukinkankaan koulun piha-alue (os. Ruukinkatu 5, Suomussalmi)
Torstaina 8.6.2023: Hyrynsalmi/Yhtenäiskoulun piha-alue (os. Kaarnatie 1, Hyrynsalmi)

Erittäin huonolla säällä tapahtuma järjestetään piha-alueen läheisyydessä olevassa liikuntasalissa/-tilassa.

Tapahtumakiertue järjestetään yhteistyössä muun muassa Kainuun kuntien varhaiskasvatuksen, Kainuun hyvinvointialueen Hellä-hankkeen sekä MLL:n Kainuun piirin ja paikallisyhdistysten kanssa. Kainuun Liikunta toteuttaa kiertueen osana opetus- ja kulttuuriministeriön rahoittamaa Lisää liikettä -hanketta.